Gelukkig zijn de meeste cliënten tevreden over de geleverde zorg. Echter kan het altijd voorkomen dat er toch onvrede ontstaat bij een cliënt. Bijvoorbeeld doordat de zorg niet op de gewenste manier wordt geleverd, of dat er afspraken niet nagekomen worden. Curae Zorg hoort het altijd graag als er wat aan de hand is. Al uw vragen, klachten en/of ideeën stellen ons als organisatie in staat om onze dienstverlening, daar waar mogelijk, nog meer te verbeteren.
Mocht u tegen iets aan lopen dan nodigen wij u van harte uit om dit met onze medewerkers te bespreken. Vaak wordt er dan meteen een oplossing voor het probleem gevonden. Komt u er toch samen niet uit, maak dan uw klacht kenbaar bij de directie. U kunt hiervoor het klachtenformulier invullen en dit mailen of per post naar ons sturen.
Curae Zorg
o.v.v. klachten melding
Edvard Munchweg 99
1328 MK Almere
Als u moeite heeft met het uiten van uw klacht, of de klachtenregeling is niet duidelijk dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. U kunt contact met hen opnemen via het e-mailadres klachten@curaezorg.nl.
Indien er niet tot een bevredigend oplossing gekomen wordt, zal de directie contact opnemen met de klager om de klacht te bespreken.
Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht wordt deze door de directie doorgeleid naar de externe klachtenfunctionaris, indien de klager dit wenst.
Klachtencommissie
Mocht u uw ontevredenheid niet bij Curae Zorg neer willen leggen, of bent u er niet naar tevredenheid uitgekomen dan kunt u uw klacht neerleggen bij een onafhankelijke klachtencommissie. Curae Zorg heeft een onafhankelijke klachtenfunctionaris aangesteld via Zorgthuis NL. Cliënten kunnen zich met een klacht tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris via Zorgthuis NL, via Quasir.
Contactgegevens Quasir:
Het algemene nummer: 0561 618711
Website: http://quasir.nl
E-mail: bemiddeling@quasir.nl
De klachtenfunctionaris zal een cliënt, desgewenst, informeren over de wijze waarop hij een klacht kan melden en zal bemiddelen om een oplossing te vinden waar eenieder zich in kan vinden. Klachten van cliënten worden geregistreerd en kunnen worden ingediend bij de klachtenfunctionaris. Afhandeling van klachten vindt plaats zoals omschreven onder paragraaf 3.7. De cliënt wordt schriftelijk op de hoogte gesteld van het (intern) klachtenreglement.
Indien de klacht (melding) niet in onderling overleg tussen cliënt en directie van de organisatie opgelost kan worden, dan kan de klacht worden voorgelegd aan de geschillencommissie waarbij Curae Zorg zich heeft aangesloten. Curae Zorg is lid van Stichting Zorggeschil, via Zorgthuis NL.
Contactgegevens geschillencommissie
Stichting Zorggeschil
Postbus 24018, 3502 MA Utrecht
0561 618711 (Quasir)
info@zorggeschil.nl
www.zorggeschil.nl
Procedure zorggeschil kunt u hier downloaden.
De klachtenfunctionaris staat de klager desgewenst bij in het opstellen en versturen van de klacht naar de geschillencommissie.
De klager ontvangt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zes weken na indiening van de klacht, een schriftelijke mededeling van Curae Zorg waarin met redenen omkleed is aangegeven tot welk oordeel het onderzoek van de klacht heeft geleid, welke beslissingen Curae Zorg over en naar aanleiding van de klacht heeft genomen en binnen welke termijn maatregelen waartoe is besloten, zullen zijn gerealiseerd.
Indien het vereiste zorgvuldige onderzoek van een klacht daartoe naar het oordeel van Curae Zorgnoodzaakt, kan die termijn met ten hoogste vier weken worden verlengd. De zorgaanbieder doet daarvan voor het verstrijken van de termijn schriftelijk mededeling aan de klager.
Intrekking klacht
De klager kan zijn klacht schriftelijk intrekken tijdens de procedure. De behandeling wordt hierop gestaakt.
U kunt ook ons uitbereide klachtenprocedure hier downloaden.